lv18 casino melbet casino glory casino review vaggo casino krikya casino babu88 casino login glory casino registration glory casino website mega casino world login glory casino login live casino live casino online kariya casino mama baji casino casino online crazy time casino mcw casino world glory casino bangladesh app download mega casino apk megha casino glory casino bangladesh login eb9 casino cricket world casino mcw casino wcm casino online casino bd naga88 casino glory casino online login

myslím si o sobě, že mám velmi dobrou orientaci. Tedy orientaci v reálném prostoru. Ještě lépe řečeno: orientaci v terénu. V reálném terénu, ne na mapě. Prostě při hledání hub v lese nezabloudím, v cizím městě se neztratím už na nádraží a na dovolené najdu relativně bez problémů svůj hotel. To ovšem platí pouze tehdy, nemám-li s sebou mapu. S ní to bývá mnohem horší. Mapy nemám rád, možná i proto nijak nevynikám v zeměpise. Žena často dává před známými k lepšímu letitou historku o tom, jak jsem kdysi plánoval cestu z Evropy do Afriky a jako nejkratší možnou variantu přechodu z jednoho kontinentu na druhý jsem navrhoval spojnici Španělsko- Egypt. (To však patří dávné minulosti. Dneska už vím, že do Egypta je nejkratší cesta přes Ruzyň.) Je to tak, moje nechuť k zeměpisu se odvíjí od toho, že nemám rád mapy. Mapy mě totiž mockrát zklamaly. Při cyklistické přípravě si z jejich vrstevnic jen horko těžko dokážu udělat představu, jak prudký kopec mě čeká a pokud se nejedná o nějaký známý vrch, o němž je mi známo, kde leží a odkud se naň jede, činí mi i problémy poznat, zda je na mapě svah zakreslen z mého směru do kopce či z kopce. Žena o tomto mém nedostatku ví a je schopna jej kdykoliv bezohledně zneužít. Z údajně nenáročné, maximálně dvacetikilometrové projížďky na kole, relaxačním tempema po rovince, se v průběhu cesty pomalu stane boj o život (o můj). Tachometr už dávno načal pátou desítku kilometrů, ale my, i když kličkujeme, jedeme na kole stále stejným směrem pryč od domova (vím to, protože slunce mě pálí pořád do stejného ucha – to jsem se naučil ve Vinnetouovi). Navíc jedeme většinou pouze do kopce a ještě ženeme jako blázni. Když se vzbouřím, podá mi má žena s líbezným úsměvem mapu a praví, abych si tedy jel, kam chci a vybral kratší trasu. Na mapě! Většinou ale neztratím glanc a díky své již zmíněné velmi dobré orientaci v reálném prostoru dokážu brzy najít nejbližší hospodu (a bez mapy). Proto si raději na cyklistické výlety s vlastní ženou dávám dobrý pozor a trvám většinou na tom, že pojedeme na Třeboňsko, protože tamní rybníky mi zaručují rovinu (jinak by se přece vylily). Navíc uvažuji o koupi elektrokola, které by mě s ledasčím smířilo…
Patrně ze všech map nejvíc nesnáším autoatlasy. I moje žena, která je jinak mapami posedlá, nemá pro žádný autoatlas příznivého slova. Máme jich několik od té doby, co jsme kdesi marně hledali napojení na dálnici, která však v našem autoatlase vůbec nebyla zakreslená. Vzhledem k tomu, že v naší republice není tempo výstavby dálnic nijak závratné, lze si odvodit, jak staré vydání jsme asi měli. I pořídili jsme si nejnovější vydání, a pak postupně nakoupili ještěněkolik dalších autoatlasů od různých vydavatelů. Objevil se totiž problém, se kterým jsme nepočítali. Většina našich cílů, nebo náš okamžitý výskyt na místech, z nichž zrovna potřebujeme najít únikovou cestu, se vždy, ale opravdu vždy a zásadně nalézá na překladech jednotlivých stran atlasu. Nevím, kdo se nám chtěl takhle pomstít, ale klad listů ve všech autoatlasech, které jsme pořídili, musel vyžadovat detailní znalost našich zvyků a
cyklistických či motoristických potřeb, protože jinde, než na samotných okrajích a překladech map se cesty naší rodiny prakticky nevyskytují. Obzvláštní schválností je, když název obce i číslo silnice, které momentálně hledáme, jsou rozdělené (a to bez ohledu na gramatická pravidla) a pokračují na dalším listu, který je však třeba najít až o několik stran jinde, protože autoatlas je většinou řazen kolmo na směr naší jízdy (další schválnost). Tady už většinou dochází trpělivost i ženě. Naštěstí chápe, že jsou věci, za něž skutečně nemohu. Ani GPS navigace pro nás není řešením. Zvláště po zkušenosti, kdy jsme na jedno místo jeli s přáteli dvěma auty, obě posádky se řídily pokyny přístroje a ke konci jsme se několikrát potkali v protisměru. Důsledkem je, že k neznámým cílům raději vyjíždíme se značným časovým předstihem, s přítelem na telefonu a nebráníme se ani nápovědě z ulice.


Jiří Hruška         

Květen 2014


•   Čím žije Praha 6

•   Jana Šulcová k Vokovicím prostě patří
•   Dermatologie
     
není jen o bezpečném slunění
•   
Provádíme především roboticky
    
asistované operační výkony,
   
říká primář urologie
    
MUDr. JIŘÍ KOČÁREK, Ph.D. (3. část)
•   Historické osobnosti v názvech ulic
   
(Suchardova)

•   Program divadel Semafor a S+H
•   Začíná projekt Literáti z naší čtvrti
•   
Říkám ano jednoduch ým tvarům.
    Sklo Ondřeje Strnadela vystavuje
   
Galerie Kuzebauch
•   
Obr v mlze. Srí Lanka a lidé